http://matcuoi.com hye there . im tyaa chan :* i just can't take my eyes off you ;) Love YOU !

Wednesday, January 25, 2012

semakin hari ia semakin hampir :|

assalaaamualaikum ...




jari-jemariku pantas menaip, ada sesuatu yang membimbangkan aku sejak 
kebelakangan ini . membuatkan aku cemas dan takut bila memikirkannya .

kematian

iman manusia sentiasa tinggi rendah , turun naik . tiada yang tetap .
para nabi juga begitu . melainkan para malaikat yang hanya beribadah kepada Allah sepanjang hidupnya.
sebenarnya bagus untuk seseorang itu memikirkan tentang kematian . supaya bolehlah kita insaf  memikirkan dosa2 dan kekhilafan yang banyak kita lakukan selama hidup kita ni .
 Dan kalau betul2 kita menghayati apa yang bakal kita lalui di akhitrat kelak , pasti kita akan berubah .


ini bukan cerita rekaan . aku ingin berkongsi . 
terdapat seorang hamba Allah ini . mengamalkan gaya hidup yang bebas . solat entah ke mana,
pakaian tidak menutup aurat . bertudung apatah lagi .
tiba2 pada suatu hari , dia bertudung . menutup aurat terus , gambar2 seksi di Fb lantas didelete .
aku pun menjadi pelik melihat perubahan dia . sebelum ni , pernah jugak dia ingin bertudung , tapi tak lama . tidak sampai sebulan pon , then kembali 
pada kehidupan asalnya . musykil jugak pada mulanya , tapii nmpaknya kali ni , dia betul2 nak berubah . bukan atas dasar paksaan , trend ataupun dorongan daripada sesiapa . atas kehendak diri sendiri .


"kenapa kau berubah tetibe ni ?? mimpi apa ?" *sengaja pedas soalan ku ajukan .

 hurm , aku pon tak taw laah tya oii . tapi satu hari ni , sebelum aku tido , aku terfikir pasal kehidupan aku selama ini . aku bayangkan , kalaulah esok pagi aku dah tak bernyawa lagi .
macam mana laaaaa aku dalam kubur , kat akhirat . so0 , aku rasa , aku kena berubah .
sebab bila2 pon kita boleh mati kan . aku takod . jawab si dia selamba .


tergamam , sambil aku memikirkan , hidayah Allah boleh sampai bila2 masa sahaja kalau Allah izinkan .

kalaulah ditakdirkan esok lusa tiba ajalku . aku tak mampu rasanya nak membayangkan azab yang akan ku terima .
takut . yea . aku takut sangat . solatku , amalan ku :'(
ramai orang asik memperkatakan soal jodoh dan pertemuan sekarang . walhal semua itu sudah ditetapkan Allah . setiap hidupan dijadikan berpasang-pasangan . jika tiada jodoh kita didunia , di akhirat sana , setia dia menanti . tetapi tentang ajal maut ?
ramai yang terleka . walhal semakin hari kita makin medekatinya .
namun semua itu urusan Allah . cuma berdoa agar dipanjangkan umur , agar dapat beribadah dan diberi kesempatan untuk bertaubat .


kenapa aku tiba2 post macam ni ?
petanda kah itu ? mungkin , Allah saja yang mengetahui .
tapii , mintak2 dijauhkan . sedangkan orang yang dah 'pergi' pun merayu2 minta di kembalikan
di dunia untuk bertaubat , inikan kita yang masih hidup dan berada didunia .


aku harap aku diberi kesempatan . 
apa2 pon , semua itu urusan Allah . segalanya kekal menjadi rahsia abadi .
cuma masa yang menentukan segalanya . dan setiap saat , setiap minit , setiap jam ,
ia semakin menghampiri kita .


mohonlah hidayah Allah dan semoga diberi kesempatan untuk bertaubat . Allah sayangkan kita , masih memberi masa dan peluang untuk beribadah ^_____^


*peringatan untuk diri sendiri 
wallahu'alam




  

No comments:

Post a Comment