http://matcuoi.com hye there . im tyaa chan :* i just can't take my eyes off you ;) Love YOU !

Friday, December 30, 2011

catatan setahun yang lalu .

haluu haluu :*

pejam celik , celik pejam , dah sampai hari jumaat terakhir untuk tahun 2011 .
sedih barangkali , next year umur makin meningkat . makin tua lah jadinya .
dan mengikut apa yang aku belajar , sel2 mula menjalani proses penuaan pabila umur
menjangkau 18 tahun . tua . yaaaaa , tua .
kalau boleh , aku mahu umur aku belasan sentiasa , baru terasa muda .
masa yang pantas berlalu membuatkan aku terasa takod untuk menghadapi kenyataan .
makin meningkat umur , semakin besar tanggungjawab kita .
sedar tak sedar . ianya realiti .

tamadun manusia juga kian berubah .

setahun yang lalu , umpama mimpi apabila dibayangi kenangan zaman silam di bangku sekolah .
saat2 indah zaman remaja yang tidak kenal dunia luar .
terjeruk terperap dalam sekolah . masing2 dengan dunia sendiri .

suatu petang pada tahun 2010 , hujan lebat .
subjek sejarah yang bosan lagi membosankan telah  mangakibatkan sindrom
mengantuk tersebar dengan luasnya . beberapa org sahaja yang masih tekun , mencatat
sesuatu diatas kertas . contengan2 orang lidi barangkali .
sticky note ku rembat dari orang sebelah yang nmpknya memang sangat kronik ngantuknya .
dalam kengantukan , ku catat sesuatu . kemudian ku simpan kemas didalam purse .
fikiran melayang terbang , memikirkan harapan dan cita2 ku setahun akan datang .
what will i be , what will i do , a years from now .


baru-baru ni ,  aku terjumpa kembali catatan lama yang dah lunyai rupanya.
tersemat erat dalam purse lama yang dah berapa bulan aku berhentikan khidmatnya .

catatan setahun yang lalu .... semasa pemikiran aku masih pemikiran budak sekolah .
aku hampir terlupakannya .







baru aku sedar , harapan dan impian aku tak laa sebesar mana .
tapi aku yang tak betul2 berusaha untuk mencapai semuanya .


aku masih belum berlesen , harapan hancur musnah tak dapat asasi kat U , tak belajar masak ,
tak dapat pon nak beli motor (lesen pon tade) , tak dapat bawak kereta , tak dapat simpan duet ,
sebab hajat di haty ingin bertuankan camera idaman (habis duet simpanan) , dan yang paling aku sedih ,
ehem  , xnk cite laa . ada dalm wishlist aku tu . erk , entah apa aku pikir tyme tu .
loo0ser .

yea , baru aku sedar , di penghujung tahun 2011 ini ,  aku masih tak mampu mencapai separuh pun dari harapan aku setahun yang lalu ,
terasa looser . masa yang ada lepas habis SPM dulu , aku tak gunakan sebaiknya .
menyesal sekarang pon dah tak berguna ,
sehari saja lagi dah nak tahun baru . harapan hanya tinggal kenangan :'(
masa aku agak pack sekarang .
macam orang bekerja . penatnya tak payah cakap . hanya yang merasa akan memahami .



aku harap kome tak jadi macam aku .
gunakan masa sebaiknya . chance juz come once in ur life .


sambil memandang sayu catatanku setahun yang lalu ..




tata . selamat tinggal petang jumaat 2011 :'(

No comments:

Post a Comment