http://matcuoi.com hye there . im tyaa chan :* i just can't take my eyes off you ;) Love YOU !

Sunday, April 28, 2013

untuk orang Melaka

haluu haluu :*

malam yang sepi pi pi . pakmat jual topi pi pi .
yang len sambung sendiri . 
alone, depan lappy . yang len kat rumah ni semua dah terbongkang .
penat mungkin ? atau mungkin keadaan cuaca kat melaka yang panas terik siang tadi 
buat semua orang letih ? mungkin  ??

btw, last friday, aku, shezy and mera ke melaka . terkedek2 pi TBS maghrib2 tu ,
then bila sampai,
ramai pula yang beratur nak beli tiket di kaunter. arghh, stress .
shezy bagi option untuk beli tiket guna mesin on9 di sudut kaunter tu.
aku tak pernah guna, so0 , jakun2 pi laa bli tiket balik ke melaka , lalu Alor Gajah .
sambil2 tuu, aku belajar laa jugak nak guna mesin tu . simple . easy . 
*dalam hati puji2 shezy, pilihan bijak guna mesin ni .

10.30 pm :
sejam setengah kemudian, sampai laa ke terminal alor gajah .
agak maju sekarang ni. *sambil dalam hati puji2 laa bus ni cepat betul sampai ,
lagi setengah jam sampai melaka sentral laa ni . shezy pon drop kat situ . and half dari 
passanger dalam bus tu pon turun jugak .

then bus teruskan perjalanan dari AG sentral . jalan punya jalan .
aku rasa lain macam . sebab kenapa aku tak nampak bangunan2 pon. kampung2 je sepanjang perjalanan.
aku tercari2 laa Tesco Cheng, sebab mera nak drop kat situ .

11.30 pm :
ehh , len macam kekampungan jalan ni . tak boleh jadi .
text shezy, dia ckp dari AG nak ke Melaka Central bnyk jalan, so0, maybe driver amek option jalan
kampung2 ni kot. okay takpe, duk relax lagi.
then, tetibe aku tersentap maknak . bus ni park depan Terminal Bus Masjid Tanah .
ternganga aku time tu . semua orang turun , kecuali aku and mera . 
damn, sampai masjid tanah dah ni, dari umah aku jauh . 45minit boleh jadi.
cakap nan driver , dia decide nak hantar kami ke Kelemak la pula . 
aku tataw nak buat apa, mera orang Kelantan, lagi lah tataw pape pasal melaka . aku rasa mcm 
pernah dgr je nama Kelemak ni, so aku setuju jelaa . *act aku tataw kat mana pon tempat tu.

separuh perjalanan, makcik mera call , suruh drop jea kat memana tepi jalan tu.
driver drop depan pizza hut yang dah tutup , tapi masih berlampu . tunggu punya tunggu ,
dah nak pukul 12 . peh peh , mak dah bising2 kat rumah .
demi taknak menyusahkan sesiapa, aku pon tumpang laa bermalam di rumah makcik mera kat
Kem terendak, about 30minit dari situ . sebelum sampai rumah dia, pi minum jup .
esok pagi barulah ayah pi amek aku.

selama 2 tahun aku ulang alik KL, tak pernah lagi salah nek bus .
how come ? maybe ni pengajaran buat aku .
beli tiket guna mesin 0n9, memanglah jimat masa, easy, simple . tapi, mesin tak boleh berckp.
dia tak bagitau pon bus tu tak pi Melaka Sentral . 
niat aku nak lalu Alor Gajah nak teman shezy and mera sepanjang perjalanan tu .
tapi tak sangka pulak jadi macam ni . its okay .
so0 lepas ni kalau nak lebih selamat, baik beli tiket kat kaunter, tnye betul2 pi melaka sentral ke x ?
or driver tu bagi nasihat, len kali, naik Metrobus or Delima , or Mayang Sari . 
bus Mara Liner tak pi Melaka Central .


so , lepas ni kena lebih careful . lagi2 kalau beli tiket guna mesin on9 tu .
kalau kena cam aku tu, malam2, sensorang pulak guano ?
nasib baik mera tergerak hati nak balik Melaka sekali .
fuhh fuhh , alhamdulillah selamat semua :D
ada orang ingt kami lari rumah, duk merempat depan pizza . kehkeh 

orang melaka maybe faham kot tempat2 yang aku tulis kat ats ni ><,
okay laa , just a reminder . take note yup  ;) 
 tata :* 






No comments:

Post a Comment